Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet zo'n wachthuisje in Londen?

Wat is de officiële naam van een wachthuisje, in het Nederlands en in de Engels.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Nederlandse benaming is:
Schilderhuis of wachthuisje (groot genoeg om één man te bevatten)
De Engelse benaming is:
sentry box
The Guardhouse is bestemd voor het eigen personeel.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://dictionary.reference.com/browse/guardhouse
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In het Nederlands is dat een wachthuisje. In het Engels wordt dat 'guard shelter' genoemd.

Toegevoegd na 41 minuten:
Om vollediger te zijn: schildwachthuisje is de officiële naam voor zo'n cabine waar een wachter voor staat te waken. Want een wachthuisje kan ook een abri zijn bij bijvoorbeeld een bushalte.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
In het aloude Handboek Soldaat heet het een schilderhuis. (Waarschijnlijk samenhangend met schildwacht.)

De Engelse benaming weet ik niet.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus van "schilderen" - op schildwacht staan. "Wat ben je laat, ik sta hier al een tijdje te schilderen" zegt men in België.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sta hier al een tijdje te schilderen, wat een leuke uitdrukking!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dat schilderen heeft niets met verven te maken maar met op schildwacht staan. De soldaat opwacht droeg een schild, was in volle wapenrusting ::))
Als Engelse term ken ik 'sentry box'. Een 'shelter' is volgens mij iets robuusters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding