Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet zo'n wachthuisje in Londen?

Wat is de officiële naam van een wachthuisje, in het Nederlands en in de Engels.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De Nederlandse benaming is:
Schilderhuis of wachthuisje (groot genoeg om één man te bevatten)
De Engelse benaming is:
sentry box
The Guardhouse is bestemd voor het eigen personeel.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://dictionary.reference.com/browse/guardhouse
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In het Nederlands is dat een wachthuisje. In het Engels wordt dat 'guard shelter' genoemd.

Toegevoegd na 41 minuten:
Om vollediger te zijn: schildwachthuisje is de officiële naam voor zo'n cabine waar een wachter voor staat te waken. Want een wachthuisje kan ook een abri zijn bij bijvoorbeeld een bushalte.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
In het aloude Handboek Soldaat heet het een schilderhuis. (Waarschijnlijk samenhangend met schildwacht.)

De Engelse benaming weet ik niet.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus van "schilderen" - op schildwacht staan. "Wat ben je laat, ik sta hier al een tijdje te schilderen" zegt men in België.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik sta hier al een tijdje te schilderen, wat een leuke uitdrukking!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dat schilderen heeft niets met verven te maken maar met op schildwacht staan. De soldaat opwacht droeg een schild, was in volle wapenrusting ::))
Als Engelse term ken ik 'sentry box'. Een 'shelter' is volgens mij iets robuusters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing