Wat is de beste manier om woorden en zinnen te leren?

Ik moet voor dinsdag ERG veel woorden en zinnen kennen(Duits). Hoe kan ik deze het best leren, en dat het zo min mogelijk moeite kost. Ik heb er helemaal geen zin in maarja het moet maar. Alles geoorloofd!

Toegevoegd na 2 minuten:
gewoon woordjes dus geen tekst

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
8.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen volgens mij snappen jullie het niet helemaal! ZONDER VEEL MOEITE! dus d.w.z. ik ben lui en heb geen zin, en zoek nu een makkelijke manier. Ik wou eerst gewoon (ouderwets) spieken maar het betrapt-en-een-1-krijgen-gehalte ligt me eerlijk gezegt net iets te hoog.

Het beste antwoord

Ik schreef de woordjes altijd een keer of 3 over terwijl ik ze uitsprak. Voor mij werkte dit goed. Ik ken nog steeds alle naamvallen uit het Duits en nog meer rijtjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 overschrijven dat werkt.nog steeds de beste methode.

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga tot dinsdag bij gutefrage meespelen;-)

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat doet zink je wel HEEEEEEeeeeelllll diep :P
ik ben bang dat het ouderwets stampen gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak voor elk woord een kaartje: voorop het Duitse woord, achterop het Nederlandse. Werk daarna de stapel door: geef eerst de goede vertaling en controleer hem daarna. Als je goed hebt geantwoord leg je hem op stapel 1, als je hem fout had op stapel 2. Werk stapel 2 op dezelfde manier nog een keer door. Doe dit de volgende dag nog een keer. Probeer het niet allemaal op maandagavond in 2 uur, maar doe het verspreid: vanavond 1x en morgen 1x. Dan onthoud je namelijk het beste.
Het is even werk, maar het helpt erg goed. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om ze te onthouden moet je zien dat ze in je lange termijn geheugen terechtkomen.

Daarbij helpt het om veel te herhalen. Maar ook om meerdere zintuigen tegelijk in te schakelen. Dus: horen, lezen, schrijven, uitspreken - dat alles zo tegelijk mogelijk.

Met een dictafoontje/mobiel?/i-pod of op de pc kun je je lijsten met woorden en zinnen inspreken. De moeilijkste stukken gewoon een paar keer inspreken. Vervolgens op de i-pod of whatever continue laten afspelen. Dat is dan mooi te combineren met de afstanden die je de komende dagen moet fietsen, afwasjes doe ie doet, etcetera. Je leest jezelf voor, rustig tempo inspreken, en dan als je t afspeelt proberen de vertaling eerder uit te spreken dan dat je m hoort. En morgenavond maak je een short list zodat je de dingen die je al kent weglaat. Dinsdag nog even de basis herhalen en huppetee succes met je test!

werkt als een tierelier..

Toegevoegd na 2 minuten:
[ps aan je account te zien zit je nu een uur of vier online - misschien heb je ruimte om de pauzes waarin je ff leert iets langer maken]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door als de sodemieter van internet af te gaan en je op je duitse woordjes te storten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je had allang moeten beginnen. 10x een half uur leren is beter dan 1x 5 uur. Wijze les voor de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leer altijd mijn woordjes met Wrts.nl
het is eigenlijk een overhoorprogramma maar voor mij ( misschien ook voor jou ) is het ook geschikt voor leren.
Wanneer ik al mijn woordjes intype en de vertaling erachter weet ik het al een beetje.
Daarna kun je net zo vaak overhoren tot je een 10 hebt!
( Op wrts.nl worden er cijfers gegeven )
Het is helemaal gratis en super handig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van herhalen, herhalen.. En nog ééns herhalen. En paar keer op papier zetten.
Succes!