Kan je bij een kijk- en luistertoets het beste kijken naar de video of juist niet?

Leidt het af als je naar de video kijkt en maak je de toets daardoor slechter? Of is het juist handig om wel naar de video te kijken bij het kijkdeel ipv alleen te luisteren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (2)

Het is beter om niet te kijken naar de video maar gewoon te luisteren met je ogen dicht, het beeld kan je afleiden terwijl er vrijwel nooit nuttige informatie te zien is, je moet het bijna altijd horen.
Dat is wat mijn engels leraar mij elke keer verteld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, een plaatje of video kan je ook misleiden. Dus luisteren en / of kijken naar de vraag is het beste! Succes
mijn ervaring is dat ik mensen op tv beter kan verstaan als ik hun mond in de gaten houdt. Vooral wanneer er een gesprek is tussen meerdere mensen bijv 3-4 personen.

ik ben niet doof..