Wat is het meervoud van 'beleid'?

Beleiden is niet correct. Moet er altijd een nieuwe vorm ontstaan? Zoals: meerdere vormen van beleid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
24.8K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen: beleidsvormen
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
dat zijn vormen van beleid en geen meervoud.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Is beleid dan niet altijd een vorm?
ronron1212
10 jaar geleden
daarom is het ook geen meervoud van beleid.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Als beleid altijd een vorm is wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal correct

Andere antwoorden (2)

Het woord beleid heeft inderdaad geen meervoud, en je zal dus altijd een nieuwe vorm moeten maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige van die woorden komen alleen in het enkelvoud voor en sommigen alleen in het meervoud.
Ze zijn op zich niet telbaar. 1 beleid 2 beleid....

Er is dus geen meervoud van beleid. Als je toch een meervoudsvorm wil gebruiken dan moet je een synoniem woord nemen waar het wel bij kan.