Zierikzeeënaar.

De gemeente bestaat niet meer als zelfstandige gemeente (maakt nu deel uit van Schouwen-Duiveland) maar de inwoners heten kennelijk zo. Op een site van de gemeente Schouwen-Duiveland trof ik deze zin in een artikel aan:

"Zaterdag 6 april komen Cristóbal de Mondragón, Job Baster, Pieter Mogge en vele andere bekende Zierikzeeënaars van vroeger terug naar het stadhuis. "

Zierikzeeuw zou ook een leuke zijn geweest - maar zo heten de inwoners niet.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ZIERIKZEE - De Vierdaagse van Marbella is een blijvertje. Oud-Zierikzeeënaar Hans Wohl organiseert het wandelevenement aan de Spaanse zuidkust dit jaar voor de derde keer.

Dus antwoord zierikzeeenaar.

Bronhttp://www.pzc.nl/regio/schouwen-duiveland/spaanse-vierdaagse-van-ex-inwoner-zierikzee-slaat-aan-1.3704070