Hoe komt het dat het woord 'geinen' in het indonesisch voorkomt???

'geinen' is in het indonesisch een stopwoord;

Toegevoegd na 10 minuten:
waarom hebben de nederlanders dat woord daar geïntroduceerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (3)

Dat hebben de Nederlanders daar geïntroduceerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
freekfluweel waar haal je dat vandaan bron?
Het Bahasa Indonesia kent nog steeds veel Nederlandse woorden zoals poskantor, gewoon door de bevolking overgenomen zoals wij veel Engelse en Franse woorden hebben overgenomen, meestal omdat het de lading beter dekt dan een bestaand woord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze wist ik nog niet. Mijn beste vriendin komt er vandaan en ja ze hebben daar nog heel veel Nederlandse woorden. Vooral autotermen zijn vaak hetzelfde rem, bensin, maar ook kulkas (koelkast) kantor (kantoor) of setempel (stempel). Met name de "nieuwere woorden"