hoe heten die ringetjes die je in de perforatie van papier kunt doen, zodat ze niet uitscheuren?

ik wil maskers gaan maken met kinderen maar ik ben bang dat als ik elastiek door de gaatjes doe, deze uitscheuren. daarom vroeg ik ij af hoe die ringetjes heten zodat ik ze kan kopen ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook een stukje plakband op beide kanten van het papier/karton plakken en dan perforeren. De kans dat het gaatje nu uitscheurt is niet helemaal nul, maar wel een stuk kleiner! Waarschijnlijk is deze oplossing ook goedkoper. ;)

Antwoorden (3)

ophangogen, meestal worden ze gebruikt voor labels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die heten zeiloogjes. Bij de knutselwinkel of kleinvakwinkel en V&D verkopen ze die.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die heten vlg mij nestels