Een veter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat plastic ding aan het uiteinde van een schoenveter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opzoeken: Nestel
nestel
rijgsnoer, schoenveter, veter
dropveter
schouder-sieraad als onderscheidingsteeken op de uniform van officieren [inzonderheid] adjudanten) enz.; [figuurlijk] [iemand] den - knopen, [iemand] door tooverij bezweren.
~AAR, m. (-s), talmer, draler.
~BESLAG, o. [geen meervoud] malie eener rijgsnoer
-Gebiedende wijs van nestelen -malie -malie van een veter -schouderversiersel -snoer -snoertje -versiering -versiering op uniform -versiersel -veter -schoudersieraad -rijgsnoer -onderscheidingsteken -nesteling -epaulet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onderscheidingsteken op het uniform van een officier, op de schouders is ook een nestel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nestel is een metalen ringetje (hoeft niet per se open te zijn) dat door stoffen (of leer) heen zijn geslagen als versterking van een bepaald kwetsbaar punt (bijvoorbeeld de metalen dingetjes die vaak in een spijkerbroek zitten, meestal op plekken die snel uitscheuren, zoals bij de zakken en de gulp)
Of als ze open zijn kunnen ze dienen als versterking om veters of zo iets doorheen rijgen. Maar soms is het ook gewoon ter versiering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Vlaamse woord voor schoenveters.
Fourragères, gevlochten koorden op de schouder van een uniform.
de (metalen) verstevigingen aan het uiteinde van een veter of koord.
Bronnen: