Wat is de beste manier om een Brits Engels accent te krijgen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

Als je nog jong bent , is de enige efficiente methode de volledig immersion of onderdompeling. Engels opstaan, engels eten ,engels werken en in de juiste omgeving : geen cockneys (dialect london) maar upper-stiff , dus het engels van de betere klasse met de stijve lip gesproken. Oxford en Cambridge lenen zich ook perfekt voor een combinatie van studeren en zich de taal eigen maken met het accent zoals Profeesoor Higgins het aan Dolitttle aanleert in de film MY FAIR LADY. (aanbevolen voor dit thema)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Oefenen, en de I AM MUZZY set bij bbc bestellen, je weet wel met die irritante poppetjes,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om daar een aantal jaar te gaan wonen en nooit meer met iemand in Nederland te bellen :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De overbekende "hete aardappel" denkbeeldig in je mond stoppen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is voor een Nederlander eigenlijk niet mogelijk zonder er een tijd te wonen. Het Engels wat wij Nederlanders spreken is in grote mate beïnvloed door de Amerikaanse series en films die we in originele taal bekijken. In landen waar film worden nagesynchroniseerd wordt over het algemeen beter Engels gesproken omdat dit door onderwijs is geleerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Even een jaartje of 2 in engeland wonen is natuurlijk het beste, maar een andere leuke manier is even de oude Blackadder en Monty Python uit de oude doos te halen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ooit verkering gehad met een Engelse jongen. Na een jaar sprak ik met een perfect Brits accent, zelfs Britten dachten dat ik uit Engeland kwam. Kortom: zoek een Britse partner! Je moet het trouwens wel bijhouden, dus een langdurige relatie is aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een paar maanden/jaren in het Verenigd Koninkrijk leven.