Wat betekent verpersoonlijking??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=verpersoonlijking

Antwoorden (4)

de identiteit van een andere persoon aannemen door gebruik te maken van de identificatie van die persoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok wat is er zo verkeerd aan mijn antwoord?
Door de identiteit van een andere geautoriseerde persoon aan te nemen en door gebruik te maken van de identificatie van die persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets abstracts als een persoon voorstellen.
voorbeeld; vrouwe justitia is een verpersoonlijking van het recht, de rechtspraak.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verpersoonlijking is een vorm van beeldspraak waarbij iets wat levenloos of abstract is, een soort begrip ,
wordt voorgesteld als een handelend, levend wezen met menselijke eigenschappen, in iets wat een persoon is dus.
Zo is de duivel de verpersoonlijking van het kwaad en God de verpersoonlijking van de liefde.
Zo is Anne Frank de verpersoonlijking geworden van de jodenvervolging.
Het woord persnificatie is meer gangbaar voor dit fenomeen.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; personificatie.
amc