Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat bedoelen ze met veronderstelling en verlegenheid brengen.

Bij ''sprekersbedoeling'' luistervaardigheid zit er altijd een multiple choice vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap de uitleg bij je vraag niet... En je vraag zelf eigenlijk ook niet. Vraag je de uitleg van twee verschillende woorden of wat 'veronderstelling en verlegenheid brengen' betekent?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wanneer je 'in de veronderstelling bent' van iets, ga je ervan uit dat iets is zoals jij denkt.
Voorbeeld: 'Ik ben in de veronderstellig dat mijn huis zo'n 2 ton waard is.' (Ik ga er vanuit dat mijn huis 2 ton waard is).
Dit hoeft niet zo te zijn, maar jij denkt dat dat wel eens zo zou kunnen zijn...

Wanneer je iemand 'in verlegenheid brengt', zeg je iets tegen die persoon, waardoor deze als het ware even niks meer weet uit te brengen door jouw woorden.
Voorbeeld: 'Ik bracht mijn vriend in verlegenheid, toen ik hem vertelde dat ik afwist van zijn verhouding met de secretaresse'.
(Mijn vriend wist niks meer te zeggen, toen ik hem vertelde dat ik afwist van zijn verhouding met de secretaresse.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is juist +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding