Welke spreekwoorden of spreuken gaan over het verband tussen humor en verdriet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

- Achter de wolken schijnt de zon - Na regen komt zonneschijn Toegevoegd na 12 uur: - Achter iedere traan schuilt de glimlach van een herinnering

1. Jantje lacht, Jantje huilt Letterlijk: kind dat vaak huilt maar direct ook weer lacht In spreekwoord: als het goed gaat kan het ook ineens weer slecht gaan, bijvoorbeeld met beleggingen. (= Zo gewonnen, zo geronnen). 2. Achter de wolken schijnt de zon. 3. Himmelhoch jauchzend, zu Tode betrübt = hemelhoog juichend, dodelijk bedroefd uit het gedicht "Klärchens Lied" van Goethe; een van de eerste omschrijvingen van de manische depressie Toegevoegd na 2 minuten: 4. Lachen als een boer met kiespijn 5. Ik lach me de tranen in de broek 6. Lachen door je tranen heen 7. Het huilen staat hem nader dan het lachen Toegevoegd na 5 minuten: 8. Ik lach me ziek 9. Ik lach me een ongeluk

"Jantje lacht, Jantje huilt"

Het is niet echt een spreekwoord maar evengoed: Pas als je iemand hebt die met je lacht en met je grient, dan pas kan je zeggen ik heb een vriend. (Toon Hermans)

Niet zo'n gezellige: Het mooiste vermaak is leedvermaak. Over een serieuze clownshow: 'Met 'n lach en een traan'

Humor is overwonnen droefheid - Godfried Bomans

De lamme helpt de blinde... Toegevoegd na 17 uur: Oh jee, ik heb een minnetje. Nog maar eens proberen: Elke wol heeft wel een zilveren randje...

Herdenk mij niet met een traan, maar met een lach.

In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier.

Gedeelde smart is halve smart, gedeelde vreugde verdubbelt de vreugde.

Het huilen staat hem nader dan het lachen. Gelukkig is de mens, die met humor naar het leven kan kijken, want humor is de bloem op de stengel van verdriet. Wie het laatst lacht, sterft tenminste vrolijk. (Loesje)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100