Kan iemand mij helpen het volgende te vertalen naar het Latijn?

Het gaat dus om een zin voor een tattoo
Het is een Engelse zin en het is niet de bedoeling dat hij letterlijk vertaald wordt (intypen bij google translate kan iedereen)
Maar de betekenis moet dus na het vertalen ook nog goed zijn
Het betreft de volgende zin: Strength through unity, unity through faith

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2K

Antwoorden (2)

Kracht door eenheid, eenheid door geloof/vertrouwen

Toegevoegd na 1 minuut:
oh shit, moest naar Latijn, ben zo terug...

Toegevoegd na 5 minuten:
Vir per unitas, unitas per fides
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is nederlands, schat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt veel op Nederlands, dat Latijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit geweten dat Nederlands en Latijn zoveel op elkaar leken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, dat lijkt er al meer op <3
"fortitudo per concordiam/unitatem, concordia/unitas per fidem"

(James, zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beter ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelijk, verkeerde declinatie gebruikt ( is meer dan 30 jaar geleden). Is dus al een bestaande spreuk. Als vraagster hetzelfde bedoelt als de vragensteller in het artikel is het juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yup, de vraagster bedoelt hetzelfde als de vragensteller in het artikel =P
Het enige verschil is dat ik met 'faith' niet belief in god' bedoel, maar meer 'vertrouwen' ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@freekfluweel, declinatie? Ik dacht in dit geval eerder aan de naamval. Voor mij ook meer dan 30 jr geleden (gelukkig, pfff), dus ik kán me vergissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Declinatie is een naamval voor zover ik weet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de declinatie is iets anders. Woorden zijn onder te verdelen in verschillende declinaties en krijgen in de naamvallen de naamvalsvorm die bij de desbetreffende declinatie hoort. "Het Latijn maakt gebruik van suffixen om de declinatie aan te geven. Er zijn in het Latijn vijf declinaties, namelijk:
groep 1: stam - a
groep 2: stam - us of stam - um
groep 3: stam - van alles, genitivus enkelvoud eindigt op - is
groep 4: stam - us, genitivus enkelvoud eindigt op - us
groep 5: stam - es, genitivus enkelvoud eindigt op - ei" Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Declinatie_(Latijn)