Hoe ontstaat taal?

En waarom spreken we niet af om allemaal dezeflde taal te spreken, wel zo makkelijk toch?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zou het ook leuk vinden als iemand me kan uitleggen hoe dit precies werkt in het menselijk brein.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Heb je kinderen? Taal ontstaat woordje voor woordje... Dat gebeurt zo in een kind en dat gebeurt zo in het groot in een volk...

Het menselijke brein is gemaakt voor taal... Maar die moet wel van buiten naar binnen gebracht worden en dat noemt men leren... Men leert het...
Als er iemand is die een taal al kent, dan heb je geluk, want dan doe je gewoon na totdat je zelf zo veel worden hebt dat je ze kunt herhalen tot zinnen die je zelf bedacht hebt... Zo gaat dat...

En vooral vrouwen houden niet meer op met taal zo lang ze wakker zijn... Maar dat is een ander verhaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die FunkyGroove;

Het ontstaan van taal is een proces dat parllel loopt aan de ontwikkeling van de mens. Toen het leven van de mens langzaamaan complexer werd en ze niet meer met een simpel gebaar of een keelklank konden vertellen wat ze wilden is de mens de dingen gaan benoemen wat uitendelijk tot concrete taal heeft geleid. Dat we allemaal niet dezelfde taal spreken is vooral te danken aan het feit dat de taal die je spreekt zeer nauw verweven is met de kunst, cultuur en geschiedenis van de streek waar die taal wordt gesproken. het is een stuk van de indentiteit. Het is al vaker geprobeerd om een wereldtaal te introduceren (denk aan Esperanto), maar die pogingen zijn steeds mislukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"De taal is een wonderbaarlijk darwinistisch organisme! Zij resideert en gedijt in de hersenen van de mens en geeft gestalte aan ons bewustzijn, onze gedachten en ons wereldbeeld".

http://www.kortlandt.nl/spinoza/taalalsparasiet.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik noem het net even wat anders;)
Ik noem het een wonderbaarlijk Godsgeschenk;)
De toren van Babel
Het verhaal van de toren van Babel is ontleend aan de Bijbel. Het is te lezen in Genesis 11:1-9. Van gebakken tichelen (een soort bakstenen) en leem werd in het land Sinear een stad en een toren gebouwd. De bouwers hadden het ideaalbeeld voor ogen om de toren zo hoog te maken dat deze tot in de hemel zou moeten reiken. God veroordeelde deze ambitieuze ijdele plannen en verstoorde de bouw. Wat één volk met één taal was geweest veranderde door Gods toedoen in talrijke volkeren die zich over de wereld verspreidden en hun eigen talen gingen spreken. Vanaf die tijd leven de verschillende volkeren in een Babylonische spraakverwarring met elkaar.