is dit een goeie friese tekst? zie beschrijving

Beste femke
wat moai dast een briefke foar my skriuwst!

Myn namme is jente ik bin 12 ier en ik wenje in beetgumermolen.
Het is dear hiel moai. Ik bin mar 1 kear ferhuze mar toen wy ik , ik nog mar 1.
Eerst wenje ik yn ljouwert. Ik wit der fjirder needt meer fan. De meesten finne beetgumermolen een hiel moai doarp krekt sa als ik. Dat komt omdat het er sa moai resttig is en hielen dal net drok. Ik hald van hynder ryde en sprotten mar ik hawje een hekel oan klusjes inne hus. Ik hoor no mar es op .

Skiruwst ik wer een keer wer werom?

Gr: jente

ik weet zelf niet zeker of dit goed geschreven is in het FRIES kan iemand me helpen en misschien corrigeren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt bij de redactie. Ik ben benieuwd.

Antwoorden (2)

Behalve dat je eigennamen (ook plaatsnamen) met hoofletters moet schrijven,
resttig lijkt mij niet goed
Ik bin mar 1 kear ferhuze mar toen wy ik , ik nog mar 1.hier staat 2 keer ik. En 'ook"is volgens mij "ek", geen "ik"
Fries is mijn taal niet, kan dus alleen op de stijl reageren.
Sterkte er mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dear hiel moai. It is dear hiel moai.
Ik bin mar 1 kear ferhuze mar toen wy ik, ik nog mar 1. (Volgens mij is dit een halve zin, hier kom ik niet uit.)
Wenje. Wenne.
Needt. Neat.
Finne. Fine.
Als. As.
Het. It.
Resttig. Rêstich.
Hielen dal. Hielendal.
Hynder ryde. Hynderride.
Wat is sprotten?
Ik hawje. Ik ha.
Klusjes inne hus. Kluskes yn hûs.
Ik hoor. Ik hard.
Skiruwst. Skriuwst.

Daarnaast zijn alle plaatsnamen en namen van personen met een hoofdletter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Fjirder moet fierder zijn.

Hier is trouwens een vertaalmachine die volgens mij wel redelijk klopt.

http://gtb.inl.nl/openlaszlo/my-apps/GTB/Productie/HuidigeVersie/src/inlgtb.html?owner=WFT