Welk spreekwoord past bij geluidsoverlast en hoe daar mee om te gaan als je er niets aan kan doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel een spreekwoord die past bij de gedachten dat je er niets aan kunt doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wees geen don Quichot . (vecht niet waar niet tegen te vechten is .

Ik weet niet echt een toepasselijk speeekwoord voor geluidsoverlast; maar misschien is dit wat : Aan alles komt een eind. Of in het engels: This too shall pass.

Er is geen zalf aan te strijken (=ergens niets aan kunnen doen of geen enkel zinvol advies mogelijk voor iemand). Wellicht deze?

Bronnen:
http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woo...

- Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet. - Het hoofd in de schoot leggen. - Welterusten, kop in't kussen, gat in't stro sloap ie zo.

De ongelukken slapen en rusten niet. Een ongeluk kan altijd onverwachts gebeuren. Ongelukken varen mee. Een ongeluk kan altijd onverwachts gebeuren.

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Het zij zo.

Als overlast van bijv. ook geluiden niet opzettelijk zijn veroorzaakt, door jou of een ander? Als het onoverkomelijk is, dan lijkt me om er mee om te gaan ,vooral verdraagzaamheid (en geduld) een goede oefening ;) Dan past misschien: 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'? Ben jij deze veroorzaker van overlast dan kan je zeggen dat je een "duifje (meisje) of botje (meer algemeen en een persoon) zonder gal bent" :) Al hoop ik wel dat dan de fysieke gal(blaas) nog naar behoren werkt ;) Of jij of de ander "weet van de prins geen kwaad" kan ook natuurlijk ;)

Zich ergens bij neerleggen. Toegevoegd na 2 minuten: Iets naast je neerleggen.

Bij mij komt "blaffende honden bijten niet", direct in me op. Deze honden maken dan wel een hoop herrie, maar ze doen geen vlieg kwaad. IK kan verder geen spreekwoord bedenken wat past bij geluidsoverlast.

het is net als het scheren van een varken veel lawaai en weinig wol

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100