Welk spreekwoord past bij geluidsoverlast en hoe daar mee om te gaan als je er niets aan kan doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel een spreekwoord die past bij de gedachten dat je er niets aan kunt doen.

12 jaar geleden
in: Taal
2.5K

Het beste antwoord

Wees geen don Quichot . (vecht niet waar niet tegen te vechten is .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik weet niet echt een toepasselijk speeekwoord voor geluidsoverlast; maar misschien is dit wat : Aan alles komt een eind. Of in het engels: This too shall pass.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen zalf aan te strijken (=ergens niets aan kunnen doen of geen enkel zinvol advies mogelijk voor iemand).

Wellicht deze?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet.
- Het hoofd in de schoot leggen.
- Welterusten, kop in't kussen, gat in't stro sloap ie zo.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook de ander niet. Die neem ik mee!
De ongelukken slapen en rusten niet.
Een ongeluk kan altijd onverwachts gebeuren.

Ongelukken varen mee.
Een ongeluk kan altijd onverwachts gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
12 jaar geleden
Het zij zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus; kort maar krachtig :)
Zich ergens bij neerleggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Iets naast je neerleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij komt "blaffende honden bijten niet", direct in me op.
Deze honden maken dan wel een hoop herrie, maar ze doen geen vlieg kwaad.

IK kan verder geen spreekwoord bedenken wat past bij geluidsoverlast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is net als het scheren van een varken
veel lawaai en weinig wol