Is het: je hebt nog iets van mij te goed...of je hebt nog iets van mij tegoed?

Spellingsvraagje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
24.7K

Het beste antwoord

Het is: "Heb je nog iets van mij te goed?"

'Tegoed' schrijf je alleen aan elkaar als het een zelfstandig naamwoord is. Bijvoorbeeld in 'Het tegoed op de bankrekening bedraagt 1000 euro.'

Zie ook:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede bron, deze site wordt bij mijn studie (Nederlands, universiteit) ook regelmatig aangehaald om twijfelgevallen te verduidelijken. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook lid worden van het Genootschap Onze Taal! Dan krijg je elke maand een leuk taalblad in de bus en het lidmaatschap kost nog geen 30 euro per jaar.
(mag wel he, beetje reclame voor deze non-profitvereniging van taalliefhebbers).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik heb al wel eens een bundel daarvan geleend uit de UB om een paar artikelen uit te halen. Telt dat ook? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooruit dan, omdat je een arme student bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yay! :D

Andere antwoorden (2)

Het woord 'goed' betekent hier niet 'goed' als in goed-beter-best. Dan kun je daar eigenlijk al uit afleiden dat 'tegoed' bij elkaar hoort.

Dus het is: je hebt nog iets van mij tegoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een creatieve redenering maar helaas klopt hij niet. :-)
Ik sluit me aan bij het antwoord van ssun en wil je de tip geven om mee te doen met dagelijkse test op beter spellen. nl, is erg leuk!