zijn er mensen die nog dagelijk Latijn spreken?

Mij leraar Latijn zegt dat niemand nog Latijn spreekt, en dat studenten klassieke talen daarom ook niet op spreekvaardigheid getraind worden...
Nu vroeg ik mij af of er nog mensen zijn, die als hobby of met een andere reden nog dagelijks Latijn spreken...
Misschien om de taal toch een beetje in stand te houden??

En waarom hoeven studenten geneeskunde o.i.d. hun proefschrift niet meer in het Latijn te schrijven? Dat moest toch altijd wel??

Weet jij het antwoord?

/2500

Latijn is een ''Dode'' taal , er is echter nog wel iemand die nog in het dagelijks leven Latijn praat! Latijn staat officieel te boek als een dode taal. Dwz er zijn geen volkeren, culturen meer die het Latijn als volkstaal hebben. Latijn wordt nu uitsluitend door de wetenschap gebruikt als basis voor de terminologie die dan wereldwijd door de wetenschappers is te begrijpen. En ook door anderen die zich wat met Latijn hebben beziggehouden. En uiteraard in de RK kerk wordt het Latijn nog gevoerd. Lang geleden de taal van Rome XX

Nee, Latijn is een dode taal. Ik heb wel een gehoord van een Noorse radiozender die in het Latijn uitzond voor mensen die dat leuk vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100