Heet de pegapega ook wel plakka?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is een pegapega?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat maar zitten dat antwoord : het is een gekko , genaamd plakka.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie het nu ook net pas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je nu eigenlijk weten?
Vijf vragen terug vraag je het tegenovergestelde en krijg je van 'alslajemelevend' een antwoord dat een gekko ook wel pega pega ofwel plakkig plakkig wordt genoemd.
En nu vraag je ; heet pega pega ook wel plakka.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@loes: Rare jongens die gasten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th, Die pega pega of de plakka of uh..bedoel je die gast hierboven? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gesteld via prikbord : gekko.startpagina.nl .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@loes: eigenlijk bedoelde ik die gast hierboven.... maar pegapega of plakka kan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okeeh...;)

Antwoorden (4)

Mijn lopende tak heb ik Nacho genoemd, dus de pegapega kan je rustig plakka noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Briljant!
pegapega schijnt portugees voor Tikkertje te zijn, dus de vraag is of je tikkertje ook wel plakka kunt noemen....
Ja, wat mij betreft wel. Als de rest van het schoolplein begrijpt wat je daar mee bedoeld...

(bron
http://pt.wikipedia.org/wiki/Pega-pega
en dan links klikken op taal nederlands, dan krijg je de pagina van tikkertje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het papiamento betekent 'pegapega' plakkerig.
En 'plakka' betekent geld.
Dus in het papiament hebben deze woorden verschillende betekenissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de pegapega denk ik dat je de Gekko bedoelt? Ik lees net bij een andere vraag dat pegapega papiements is voor gekko... En aangezien ik de taal niet spreek weet ik het niet. Maar ik dacht ik verhelder wat ik denk dat je bedoelt.

De vraag is dus: Heet de gekko ook wel plakka?