Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een makkelijke manier om de naamvallen van Duits te onthouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Gewoon de rijtjes heel veel stampen, telkens weer.

Je kunt ook een duitse tekst lezen en dan bij elke der/die/das of ein/eine etc nagaan wat het nou precies is. Waarschijnlijk heb je genoeg teksten in je schoolboek die je kunt gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Üben, üben, üben. Je leert alle naamvallen van buiten, daar bestaat een schemaatje van, kijk hiervoor in je lesboek. Alle voorzetsels met bijbehorende naamvallen van buiten leren. Het belangrijkste is, dat je alles continu blijft herhalen en dan kom je er wel. Vaak is het ook zo, dat een verkeerd gebruikte naamval ook verkeerd klinkt als je een beetje gevoel hebt voor de Duitse taal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wrts.nl je kan er heel snel woordjes leren!
wel eerst registreren! ;p
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op school moet je teveel onnodige regeltjes leren die je in de praktijk zelden tegen komt,

Op intertaal.nl kan je grammatica kaarten aanschaffen waar alles kort en bondig op staat zonder veel poespas.

Echt een uitkomst.
ik ben nu bezig met een cursus duits, en geloof me ik heb het op de middelbare school ook gehad en toen snapte ik er geen moer en nu dankzij deze kaart is het heel duidelijk. en haast kinderlijk simpel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze kaarten staan heel veel dingen die de gemiddelde middelbare scholier niet nodig heeft voor de duitsles
Op You Tube zijn er filmpjes van een "meesterpieterson"en die heten : naamvallen- les1 naamvallen- les 2 en naamvallen- les 3. Supersimpel uitgelegd. Ook naamvallen duits door "pleunoo"is heel simpel te begrijpen. Verder is het wel rijtjes leren maar met die filmpjes snap je ook hoe en wanneer je die rijtjes moet toepassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding