Wat is het Nederlandse woord voor 'thyrohyoideum' ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (3)

http://de.eyeplorer.com/show/me/Musculus+thyrohyoideus

Maak maar gebruik van deze link, het is een spier in je keel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep ik weet dat het een spier is, maar ik was benieuwd hoe die spier in de Nederlandse taal heet, en niet in Medische Terminologie.
Er is naar mijn weten geen Nederlandse vertaling van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik denk het ook niet... met een MTwoordenboek kom ik uit op 'de spier aan tongbeen, grensend aan de schildklier' ofzoiets.
schildklier

Toegevoegd na 1 dag:
Volgens mij is het een vervoegde vorm van het woord schildklier. Bij voorbeeld: ligamentum thyrohyoideum laterale
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt niet -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom niet? Volgens mij is het een vervoegde vorm van het woord schildklier. Bij voorbeeld: ligamentum thyrohyoideum laterale