Wat wordt bedoeld met deze zin? (zie uitleg)

De zin is: ''Op het beoogde tracé zijn dassenkeutels gevonden.'' En dat wil ik met name weten wat er wordt bedoeld met 'het beoogde tracé'. Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Waarschijnlijk wil met een weg of spoorlijn aanleggen, maar op de plek waar die moet komen zijn dassenkeutels gevonden. Dassen zijn beschermd, dus kan je niet zomaar een weg of spoorlijn door hun woongebied aanleggen.

Toegevoegd na 14 seconden:
met=men

Toegevoegd na 58 seconden:
Het beoogde tracé is dus de plek die men in gedachte heeft om de weg of spoorlijn aan te leggen.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het beoogde trace betekent de loop van de weg (of het spoor) zoals die gepland was.
Rieneke1
12 jaar geleden
Dat betekend: op de route.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat ergens een weg of een spoorlijn wordt aangelegd, moet eerst uitgebreid onderzocht worden wat de milieueffecten van die aanleg zijn. Er wordt een MER (milieu effecten rapportage) gemaakt. Een onderdeel van het MER is een flora- en fauna inventarisatie. Er wordt dus gekeken welke planten en dieren er langs de voorgestelde route ('het beoogde trace') voorkomen. Als daar beschermde soorten bij zijn, moeten er allerlei maatregelen genomen worden om die soorten te ontzien bij de aanleg, en soms kan zelfs het hele project niet doorgaan of moet het tracé aangepast worden.