Wat is het tegenovergestelde van uitnodigen? Je bent dus uitgenodigd maar door iets mag je niet mee komen en wordt je????

Weet jij het antwoord?

/2500

niet uitgenodigd Toegevoegd na 4 minuten: of niet geinviteerd

Je wordt geweerd

Dan wordt je geweigerd

Dan wordt je afgewezen.

Als je niet mag meekomen dan word je uitgesloten van de uitnodiging. Uit het meekomen begrijp ik dat iemand anders is uitgenodigd. Ben jij misschien een introducee?

Je wordt gedeselecteerd, gedesinviteerd, afgewezen, je uitnodiging wordt ingetrokken, je wordt weggebonjourd, niet welkom geheten, je wordt tegengehouden, eruit gezet. Gedesinviteerd is een mooi woord wat precies betekent wat jij bedoelt, dus laten we het vanaf nu ook maar gaan gebruiken.

De term is volgens mij *genegeerd*

Buitengesloten. Veronachtzaamd. Weggehouden.

af-genodigd? dat klinkt wel leuk

Bronnen:
mijn hoofd

Afwimpelen, afschepen, afpoeieren, ontzeggen, afgewezen.

Er bestaat niet zoiets als 'ontnodigen' of 'afnodigen'. Een echt woord ervoor heb ik nog niet kunnen vinden. Ik denk dat dan het best gewoon kan zeggen dat de uitnodiging is ingetrokken of dat je wordt uitgesloten van de uitnodiging of gewoon simpel gezegd niet meer bent uitgenodigd....

Het tegenovergestelde is uitgesloten. Bijvoorbeeld: je bent uitgesloten van deelname.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100