Wat is het tegenovergestelde van uitnodigen? Je bent dus uitgenodigd maar door iets mag je niet mee komen en wordt je????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.5K

Antwoorden (12)

niet uitgenodigd

Toegevoegd na 4 minuten:
of niet geinviteerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt geweerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!! Volgens mij klopt dit!
Dan wordt je geweigerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wordt je afgewezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet mag meekomen dan word je uitgesloten van de uitnodiging. Uit het meekomen begrijp ik dat iemand anders is uitgenodigd. Ben jij misschien een introducee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt gedeselecteerd, gedesinviteerd, afgewezen, je uitnodiging wordt ingetrokken, je wordt weggebonjourd, niet welkom geheten, je wordt tegengehouden, eruit gezet.

Gedesinviteerd is een mooi woord wat precies betekent wat jij bedoelt, dus laten we het vanaf nu ook maar gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De term is volgens mij *genegeerd*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze je duidelijk afwijzen, negeren ze je dus niet. (Geen min van mij hoor!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"volgens mij". dat houdt in dat je het niet zeker weet. Waarom antwoord je dan uberhaupt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@j0ve: nou,ik geef alléén maar mijn mening weer,k?
Is dat dan zo'n onvergeeflijke fout?....jééémig!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bovendien: * negéren* = links gelaten worden:is dus * niet uitgenodigd* worden,ok? dus dacht ik toch wel dat dit hout snijd,ok? ;-) sorry 'bout your luck!....
Buitengesloten. Veronachtzaamd. Weggehouden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jezus hé, ik vind het zo flauw als mensen minnen en dan geen eens zeggen waar ze het niet over eens zijn. min komt niet van mij hoor!
af-genodigd? dat klinkt wel leuk
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit niet zoveel in jouw bron hè?
Afwimpelen, afschepen, afpoeieren, ontzeggen, afgewezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat niet zoiets als 'ontnodigen' of 'afnodigen'. Een echt woord ervoor heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik denk dat dan het best gewoon kan zeggen dat de uitnodiging is ingetrokken of dat je wordt uitgesloten van de uitnodiging of gewoon simpel gezegd niet meer bent uitgenodigd....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik denk dat imaartjuhhh het bij het rechte eind heeft: er bestaat geen woord als "ontnodigen" of "afnodigen" in het Nederlands. Wellicht in geen enkele taal... Het beste om zoiets aan te kondigen is wellicht: Sorry, maar ik moet de uitnodiging "intrekken".
Het tegenovergestelde is uitgesloten. Bijvoorbeeld: je bent uitgesloten van deelname.