Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het tegenovergestelde van uitnodigen? Je bent dus uitgenodigd maar door iets mag je niet mee komen en wordt je????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

niet uitgenodigd

Toegevoegd na 4 minuten:
of niet geinviteerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt geweerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!! Volgens mij klopt dit!
Dan wordt je geweigerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wordt je afgewezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet mag meekomen dan word je uitgesloten van de uitnodiging. Uit het meekomen begrijp ik dat iemand anders is uitgenodigd. Ben jij misschien een introducee?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt gedeselecteerd, gedesinviteerd, afgewezen, je uitnodiging wordt ingetrokken, je wordt weggebonjourd, niet welkom geheten, je wordt tegengehouden, eruit gezet.

Gedesinviteerd is een mooi woord wat precies betekent wat jij bedoelt, dus laten we het vanaf nu ook maar gaan gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De term is volgens mij *genegeerd*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze je duidelijk afwijzen, negeren ze je dus niet. (Geen min van mij hoor!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"volgens mij". dat houdt in dat je het niet zeker weet. Waarom antwoord je dan uberhaupt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@j0ve: nou,ik geef alléén maar mijn mening weer,k?
Is dat dan zo'n onvergeeflijke fout?....jééémig!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bovendien: * negéren* = links gelaten worden:is dus * niet uitgenodigd* worden,ok? dus dacht ik toch wel dat dit hout snijd,ok? ;-) sorry 'bout your luck!....
Buitengesloten. Veronachtzaamd. Weggehouden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jezus hé, ik vind het zo flauw als mensen minnen en dan geen eens zeggen waar ze het niet over eens zijn. min komt niet van mij hoor!
af-genodigd? dat klinkt wel leuk
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit niet zoveel in jouw bron hè?
Afwimpelen, afschepen, afpoeieren, ontzeggen, afgewezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat niet zoiets als 'ontnodigen' of 'afnodigen'. Een echt woord ervoor heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik denk dat dan het best gewoon kan zeggen dat de uitnodiging is ingetrokken of dat je wordt uitgesloten van de uitnodiging of gewoon simpel gezegd niet meer bent uitgenodigd....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik denk dat imaartjuhhh het bij het rechte eind heeft: er bestaat geen woord als "ontnodigen" of "afnodigen" in het Nederlands. Wellicht in geen enkele taal... Het beste om zoiets aan te kondigen is wellicht: Sorry, maar ik moet de uitnodiging "intrekken".
Het tegenovergestelde is uitgesloten. Bijvoorbeeld: je bent uitgesloten van deelname.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding