Versta je duits beter als je het veel naar luistert ?

Klopt het als je veel Duitse muziek en serie's kijkt
dat je het dan beter kan verstaan ?

Bijvoorbeeld dat de woorden beter verstaat etc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Ja, dat klopt. Zelf werk ik op een kantoor waar veel Duits gepraat wordt en toen ik daar pas kwam kon ik bijna geen Duits. Ondertussen kan ik zowat alles verstaan en spreek ook al een aardig woordje Duits.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja want je word er steeds aan blootgesteld en dus word je er ook steeds beter in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je zou een weekje naar het Limburgs dialect luisteren, dan zul je het ook veel beter verstaan. Hoe meer je er naar luistert en/of kijkt, leg je steeds meer verbanden tussen de woorden en zul je ook veel beter duits gaan verstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kind zijnde heb ik duits geleerd door veel naar de duitse t.v. te kijken en te luisteren.
Je leert daarom inderdaad van de t.v. en de muziek.
Ik in ieder geval wel.
12 jaar geleden
Wat je kunt doen om een taal goed te leren is er veel naar luisteren: radio, t.v. Hoe meer je de taal hoort hoe meer je er op den duur ook van gaat begrijpen.
Een tijdje in het land zelf gaan wonen of er op vakantie gaan is de beste manier om een taal goed te leren begrijpen en ook zelf te spreken.
Het is gewoon een kwestie van oefenen.