You know I'm no good is een song van de veel te vroeg overleden Amy Winehouse. Mijn vraag waarom staat hier NO en geen NOT?

Je weet dat ik slecht ben........is de vertaling zover is me wel duidelijk ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Corsa 66. Volkomen gelijk. De alinea over de cover was onjuist. ik heb het hele antwoord maar verwijderd ;-)) vr gr
StingRay

Het beste antwoord

No good is een graadje erger dan not good.
Zeg je '' it's not good", dan is er ergens toch nog iets goed. Maar zeg je; "it's no good", dan is het absoluut niet goed.
Bijv. 'This car is not good, but it still brings me to work'of;
'That car is no good, it doesn't run at all'.

Toegevoegd na 12 minuten:
'No good', klinkt meer als een veroordeling. Je deugt dan nergens voor. 'Not good', is milder. Je bent dan ergens niet goed in, maar het wordt dan niet op jouw als hele persoon betrokken.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord en ik kan er wat mee. Goed verwoord en uitgelegd. Ook de anderen uiteraard bedankt voor het meedenken!!

Andere antwoorden (3)

Nu staat er: ik ben geen goed = ik ben slecht

Anders staat er: ik ben niet goed = ik ben fout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moest gelijk ook aan een ander nummer denken van Depeche mode 'Cause it's no good"
'You know I'm no good' betekent 'je weet dat ik nergens goed voor ben'.

Er staat dus geen 'no' omdat Amy deze betekenis niet bedoelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen not wilde je denk ik zeggen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!
No = not any = helemaal geen/niet
no milk today, no good, no limit, no smoking, no reason

In andere gevallen gebruik je 'not'.