Wat is een equivalent voor "blinding the obvious" in het nederlands?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Zonneklaar oftewel overduidelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je, past naadloos in de vertaling waar ik mee bezig ben.

Andere antwoorden (4)

Vragen naar de bekende weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Een open deur intrappen".
Amadea
12 jaar geleden
Voor de hand liggend.
amc
12 jaar geleden
Erover heen kijken, het niet zien terwijl het zo duidelijk was, blind zijn voor het meest voor de hand liggende.

Er schiet mij geen vaste uitdrukking te binnen maar ik denk dat je zo het beste "blinding the obvious" of "blindingly obvious" kan omschrijven.

Het betekent (voor het geval je dit niet wist) dat iets zo voor de hand ligt dat je er niet aan dacht of niet zag.
Voorbeeld:

Vraag/opmerking: - "How the hell did you miss that? It was so obvious!"
Antwoord/reactie - "Yes, blindingly obvious"