Hoe spreek je de volgende 12 vreemde tekens uit?

~
`
#
^
<
>
"
'
\
|
/
_

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hangt ervan af met wie je communiceert. In het internationale / Engelse / programmeurs taalgebruik: ~ : tilde ` : backquote # : hash ^ : circumflex of caret < : less than > : greater than " : double quote ’ : single quote \ : backslash | : pipe / : slash _ : underscore

Ik weet er een paar, - betekent dat ik het niet weet Circumflex(?) - Hashtag(volgens mij, not sure, en zeker niet van de spelling) - Kleiner dan Groter dan - - - - Slash Laag streepje Hoop dat je enigszins bent geholpen hiermee

Een echte uitspraak hebben ze niet, als je hun namen bedoelt: ~: Tilde ook wel golfje (in mijn taal, tilde is officiële naam) `: Accent grave #: Hekje ^: machtsverheffing teken of Accent circonflexe (pijltje omhoog) <: kleiner dan teken (pijltje naar links) >: groter dan teken (pijltje naar rechts) ": Aanhalingsteken ’ : apostrof of weglatingsteken \: backslash, terugschrap, omgekeerde schuine streep, schuine streep naar links of achter en terugstreep |: sluisteken of pipe /: (forward) slash, schrap, hieuw, of Duitse komma _: underscore, laag streepje, liggend streepje of onderstreepje Toegevoegd na 1 minuut: Kijk is op deze pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hekje (rechts, zie je een kolom met allemaal leestekens) Toegevoegd na 45 minuten: ` is ook wel aanhalingsteken of apostrof, het is alleen een accent grave als het op een letter staat. Toegevoegd na 46 minuten: Met dank aan nielsk

Bronnen:
wikipedia

# hacktack / slash

' en ' zijn aanhalingstekens # is hash ^ axan sirconflex < kleiner dan > groter dan " aanhalingstekens \ en / slach _ laag streepje Het spijt me voor de spellingsfouten ik weet allemaal niet precies hoe je het schrijft

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100