Hoe spreek je de volgende 12 vreemde tekens uit?

~
`
#
^
<
>
"
'
\
|
/
_

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
14.2K

Het beste antwoord

Hangt ervan af met wie je communiceert. In het internationale / Engelse / programmeurs taalgebruik:
~ : tilde
` : backquote
# : hash
^ : circumflex of caret
< : less than
> : greater than
" : double quote
’ : single quote
\ : backslash
| : pipe
/ : slash
_ : underscore
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie aanvulling, maar engels als (semi)voertaal mag niet (heb ik vaak moeten ondervinden) snel een plusje voordat ie verwijdert wordt!

Andere antwoorden (4)

Ik weet er een paar, - betekent dat ik het niet weet
Circumflex(?)
-
Hashtag(volgens mij, not sure, en zeker niet van de spelling)
-
Kleiner dan
Groter dan
-
Slash
Laag streepje

Hoop dat je enigszins bent geholpen hiermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
circumflexus is als ie op een letter staat, dit is, zoals hieronder ook gezegd, een tilde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
# = een hekje, hij word nu gebruikt als hashtag maar hij is het bekendst om te gebruiken in plaats van het woord nummer. Op enveloppen zie je het ook vaak staan bij de afzender om het huisnummer aan te duiden, bijvoorbeeld: 1234 AB #56
Een echte uitspraak hebben ze niet, als je hun namen bedoelt:

~: Tilde ook wel golfje (in mijn taal, tilde is officiële naam)
`: Accent grave
#: Hekje
^: machtsverheffing teken of Accent circonflexe (pijltje omhoog)
<: kleiner dan teken (pijltje naar links)
>: groter dan teken (pijltje naar rechts)
": Aanhalingsteken
’ : apostrof of weglatingsteken
\: backslash, terugschrap, omgekeerde schuine streep, schuine streep naar links of achter en terugstreep
|: sluisteken of pipe
/: (forward) slash, schrap, hieuw, of Duitse komma
_: underscore, laag streepje, liggend streepje of onderstreepje

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk is op deze pagina:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hekje (rechts, zie je een kolom met allemaal leestekens)

Toegevoegd na 45 minuten:
` is ook wel aanhalingsteken of apostrof, het is alleen een accent grave als het op een letter staat.

Toegevoegd na 46 minuten:
Met dank aan nielsk
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Redelijk wel jammer van de accent grave, hoe kom je daarbij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/%60
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nielsk, hoe kom jij er bij dat dat incorrect is?
# hacktack
/ slash
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
' en ' zijn aanhalingstekens
# is hash
^ axan sirconflex
< kleiner dan
> groter dan
" aanhalingstekens
\ en / slach
_ laag streepje

Het spijt me voor de spellingsfouten ik weet allemaal niet precies hoe je het schrijft