Een 'paar' kubieke meter, is dat altijd twee of meer of kan dat ook 0,36 kubieke meter zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

nee, een paar euro is ook geen 36 cent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zijn meerdere, dus 2 of meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0.36 kuub zou je aanduiden met een kleine kubieke meter, of, bijna een halve. Een paar kubieke meter is een hoeveelheid die duidelijk meer dan een kuub is, in een advertentie oid zou ik er vanuit gaan dat het 2 of meer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 'paar' is ALTIJD twee!!!!! Als men zegt van iemand dat ze 'een paar' zijn, gaat het toch ook niet om een driehoeksverhouding? Het is jammer genoeg wel een taalfout waar ik me alle dagen aan erger. Als je meer dan twee bedoelt, zeg dan gewoon het exacte getal of 'een aantal mensen' bvb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Volgens de van Dale is ‘een paar’ ook ‘enkele’