Hoe wordt een kringloopwinkel in Denemarken genoemd?

Ik ga binnenkort naar Denemarken en zou graag Deense boeken kopen in een kringloopwinkel. Weet iemand de Deense naam voor zo een winkel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
14.1K

Antwoorden (4)

"sparsommelighed" vlgs google vertalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sparsommelighed
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heet in ieder geval ook gjenbruk.
Dat is hergebruik, heeft dus ook met recycling van papier en zo te maken, maar ook kringloopwinkels hebben het op hun uithangbord/raam staan, net als in Noorwegen.
In Zweden heb je loppis, ik weet eigenlijk niet of je dat ook in Denemarken vindt. Dat is meer een particulier die bij zijn huis een heleboel tweedehands spullen te koop aanbiedt. Je ziet dan een zelfgemaakt bord langs de kant van de weg staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk op de site van kirkenskorshaer.dk en ga dan naar buttiker dan vind je veel kleinere en wat grote kringloopwinkels op een kaart van Denemarken aangegeven!
Op de gevel staat ook vaak het woord genbrug (is hergebruik...:))
Heb het idee dat het een initiatief is van de Deense kerk. We hebben al leuke dingen gevonden.
Suc6