Een kristallen bol of glazen bol.
Niets spreekt meer tot de verbeelding als de kristallen bol. De vorm en schoonheid roepen bij een ieder associaties op van mystiek en helderziendheid.
In de middeleeuwen werd het gebruik van de kristallen bol populair, maar de techniek van schouwen in glanzende oppervlakten gaat veel verder terug.

Vanaf het moment dat de mens zijn eigen reflectie in het water zag, was men gebiologeerd door de weerspiegeling. De weerspiegeling was ongrijpbaar en hypnotiserend, wat al snel als magisch werd bestempeld. De beelden die ontstonden door te focussen op een reflectiepunt werden in verband gebracht met andere werelden waar de tijd geen rol speelde. Men accepteerde de visioenen als boodschappers van kennis en van de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een glazen bol