Het kan verschillende betekenissen hebben:
- sociaal: op een zwarte lijst staan of uitgesloten worden
- geografisch: het is een klein dorp in Nieuw Zeeland
- sport en spel: Blackball is een variant van pool biljarten, wordt gebruikt om een stroming aan te geven in het basketbal (the negro league en is een monster in Dungeons and Dragons
- nautisch: Blackball is een bijnaam voor een vlag en er waren scheepvaartbedrijven die zich zo noemden
- film: Blackball, een film uit 2003 starring Paul Kaye en Blackballed: The Bobby Dukes Story, een film uit 2004 starring Rob Corddry
muziek: er zijn diverse albums en liedjes met de naam Blackball
transport: Black Ball Line is een veer tussen British Columbia (Canada) and Washington state (US), een transportvloot tussen Liverpool en New York, ook was er een spoorlijn die Blackball branch railway line heet (deze ging naar Blackball, Nieuw Zeeland)
software: een producent van digital asset management software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat betekent 'worden uitgesloten' of 'uitlsuiting'