Waar kan ik Fins leren?

Fins is een taal die ik echt al jaren wil leren. Maar nu ben ik op een probleem gestuit: op mijn school geven ze geen Fins als extra vak.
Ik zoek dus iets waarmee ik Fins kan leren.
Bijv. een school op zaterdag/zondag waar je Fins kan leren of een internetsite of iets dergelijks.
----------------------------------------
Geen LOI cursus of soortgelijke.
----------------------------------------

Toegevoegd na 9 minuten:
Aangezien ik op school zit kan ik niet 6 maanden naar Finland hoe graag ik het ook zou willen. Daar les hebben op school kan ook niet aangezien ik nu al weet dat ik de stof daar niet zou kunnen volgen in het Fins.
Nog een tegen dat ik niet voor 6 maanden uit Nederland kan is omdat ik een hond heb.
Een zomervakantie kan natuurlijk wel alleen weet iemand waar ik zo'n organisatie kan vinden? Graag met ervaringen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.3K

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een baantje in Finland voor minimaal 6 maanden en je kunt al behoorlijk wat Fins. Als je dat ook nog eens ondersteund met lessen, dan gaat het helemaal goed komen.

Ook bestaan er talenreizen. Je gaat dan twee of drie weken op taalvakantie. Overdag zit je op een speciale taalcursus voor buitenlanders en 's avonds in een gastgezin. Dit gezin kent geen vreemde taal, waardoor je gedwongen wordt om Fins te praten.

Toegevoegd na 9 minuten:
Lees dit maar eens.

http://www.esl-taalreizen.com/nl/volwassenen/fins/leren/finland.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er was een Finse school op de ambassade in Den Haag.
Misschien kun je daar terecht, anders kunnen ze je vast verder helpen met deze vraag.
Het adres is:

Ambassade van Finland
Groot Hertoginnelaan 16
2517 EG Den Haag, Nederland
Tel. +31-70-346 9754, info.haa@formin.fi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een taalcursus van Assimil ga je in je eigen tempo (wanneer het jou uitkomt) leren. Je koopt het pakket of wat ik bij een andere taal heb gedaan; bij de bibliotheek lenen. Je hoeft niets ter correctie op te zenden, maar er is ook niemand die jou motiveerd. De motivatie heb je en de cursus is dus op autodidactische basis geschoeid.
In onderstaande link zie je info van Assimil. Even scrollen en je komt bij het Fins. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een enthousiasteling, liefst een 'native speaker', die je dat wil leren. Is er geen Finse uitwisselingsstudent, of een neef van de buurman die met een Finse getrouwd is o.i.d.? Zo niet, dan een adje op het net plaatsen, zo voor elkaar denk ik.