Wat is een goede manier om een niet-nederlandssprekend kind nederlands te leren?

Ik kan alles gebruiken: Woordkaarten, lesideeën enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Het ligt er wel een beetje aan hoe oud het kind is, en of het een taal spreekt die jij zelf kent.
Voor jonge kinderen zijn de boeken van Bas (Ik ben Bas en Bas, ga je mee?, ik geloof dat er nog eentje is) erg leuk. Er staan kijkplaten in met veel woorden erbij. Verder het liefst natuurlijk gewoon meenemen naar plaatsen, de markt, in de trein, de winkel, de dierentuin e.d. en overal over praten.
Het schijnt zo te zijn dat een kind een woord 7 keer moet horen en gebruiken voor het het onthoudt.
En met oudere kinderen kun je ook nog een woordweb maken met woorden die bij elkaar horen (kletsnat, nat, vochtig, klam, droog, krukdroog) Als een kind weet welke woorden in relatie tot elkaar staan, worden daar in de hersenen een soort netwerken van gevormd, waarin ook weer nieuwe woorden passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Stuur hem naar school
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD tekenfilms
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem programma's op van tv: tic tac, willem wever.

Of kijk online: http://www.schooltv.nl/ en kies daar je nivo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in tic tac wordt niet gesproken.
Een programma als Sesamstraat kan wel heel geschikt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, ja dat klopt, maar ik dacht dat kindje als beginner dan kan de begeleider de woordjes benoemen. Vandaar.
Met nederlandse kinderen laten spelen!
Spelenderwijs gaat het het snelst.