een mens heeft altijd wel dingen die gedaan moeten worden, maar soms moet je gewoon zeggen: ik laat de boel de boel, het werk loopt niet weg.
om vervolgens iets leuks voor jezelf te gaan doen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat is gewoon een volledig antwoord. Werk of verplichtingen is vaak wel meer dan alleen maar troep.
Niet tobben over dat het niet netjes is, gewoon de deur achter je dichttrekken en iets leuks gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
Alles achter je laten zoals het er op dat moment uit ziet en de deur dicht trekken.

De boel is gewoon de rommel of hoe je het huis ook achter laat....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een liedje van Benny Neyman dat heet "laat maar lekker gaan" Eigenlijk is dat net zo iets als laat de boel de boel. Laat maar gaan zoals het gaat. aan sommige dingen kan je nu eenmaal niets doen dat overkomt je gewoon, en dan wordt er wel eens gezegd "laat de boel de boel" Maar toch dekt dat niet geheel de lading, een echtgeno(o)t(e) die de boel in de steek laat zegt dat ook wel eens, maar er zit dan toch heel wat meer achter. Iemand die door omstandigheden dat(moet) zeggen heeft weer een ander gevoel bij de boel de boel laten! Het is dus niet altijd zomaar te gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beteken gewoon laat je zorgen voor wat het is, dan komt dat op een ander moment na een wandeling of een fietstocht. Even ontspannen en genieten.
Als het iets met je werk te maken heeft dan kan je niet zo maar de boel de boel laten,
ik denk dat de chef heel boos wordt en vrezen voor je ontslag,
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
De uitdrukking heeft, van oorsprong, betrekking op het huishouden (boel = boedel = inboedel =huisraad). Er is geen relatie met werk.