een commentaar incasseren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Een vernedering geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een compliment is een waarderende opmerking, of ook wl een vleiende opmerking, een lofuiting.

Tegenovergesteld van een compliment ontvangen
zou kunnen zijn: kritiek geven.

Kritiek is een beoordeling, die meestal minder positief is dan een compliment.
Kritiek kan wel opbouwend zijn, maar wordt dat vaak niet als zodanig ontvangen.

Erger is:
Een sneer ontvangen ( of geven, als je dat ook tegenovergesteld wilt).
Een sneer is een bijtende, of hatelijke, of honende opmerking. In ieder geval iets onaangenaams t.o.v. een compliment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Een kritiek kan ook lovend zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die sneer vind ik wel een goeie suggestie.
een beledeging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negatieve feedback krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negatieve feedback is het tegenovergestelde van positieve feedback. Dat betekent toch net iets anders dan compliment?
Een kat geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een compliment geven.

Toegevoegd na 1 uur:
Vergelijk: Wat is het tegenovergestelde van 100 euro krijgen? 100 euro weggeven. (En niet 'iets anders krijgen')

Toegevoegd na 1 uur:
De vraagsteller vraagt niet naar het tegenovergestelde van een compliment, maar naar het tegenovergestelde van een compliment ontvangen (ook als ze "...'een compliment' ontvangen..." schrijft).

Toegevoegd na 14 uur:
Maar vooruit, 'afgekraakt worden' is ook een mogelijkheid.
rose
13 jaar geleden
uitgescholden worden : (
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een terechtwijzing ontvangen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kritiek krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
of kritiek geven,, even vóór zijn, haha

Toegevoegd na 2 uur:
..of bij nader inzien, géén compliment ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onderuitgeschoffeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staffen.. (geven/ krijgen, whatever)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
bedoel je straffen?
Een verwijt naar het hoofd geslingerd krijgen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een schoffering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een compliment ontvangen letterlijk tegenovergesteld zou dat zijn compliment-kritiek, ontvangen-uitdelen.

Als het een persoon betreft, die inplaats van een compliment ontvangen het tegenovergestelde ontvangt, zou ik kiezen voor; kritiek incasseren.
amc
13 jaar geleden
kritiek geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kritiek ontvangen.

Een compliment is iets voor wat je goed doet of goed kan, kritiek is voor iets wat je nog niet goed doet of goed kan.

Dus het tegenovergestelde hoeft geen belediging te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een belediging incasseren.