Wat is dat toch met dat mastruberen?

Ik lees steeds vaker mastruberen in plaats van masturberen. Mastruberen googelt 29.000 keer. Is dit een soort modewoord of taalgrapje van de jeugd van tegenwoordig of weten ze niet beter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze maar geen fouten maken met nxxken.
zondag
13 jaar geleden
Fout Loenie. Niksen is nxxksen; hier wordt nxxken bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ loenie
het is allemaal ruk :P

Het beste antwoord

Ik dacht vroeger ook dat het mastruberen was hoor, pas later hoorde ik dat het anders was. Ik was nog erg jong en wist niet eens waar het over ging vandaar dat je makkelijk de fout in gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

het zal een typ foutje zijn...
of je typt het zoals je het zegt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar...Als je het zó zegt, dan zeg je het wel fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt...
Dat is scheeltyp. Net zoals mensen graag stijl haar hebben en zich beseffen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Huivering*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeef me ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik besef me dat het allemaal een kwestie is van steil. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hun weten niet beterder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brrr...
zondag
13 jaar geleden
Ik krijg er kippensvel van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brrr? Heb je iets tegen Lèmbörgsj? Bievogelik naomswaordj
persies 1.(Hoeaglèmbörgsj) Hieël nejgenómme, hieël zjuus.
2.(Hoeaglèmbörgsj) Eigelik, waorelik, fèètelik. http://li.wiktionary.org/wiki/persies :-p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom van nog veel zuidelijker ;p
Ik vrees dat ze gewoon niet beter weten. Ik ben het tenminste nog nooit tegengekomen als overduidelijk taalgrapje, zoals bijvoorbeeld 'repsect' of 'p0wned'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijven zoals je het zegt. Hetzelfde als spycholoog ipv psycholoog. En zo zijn er nog een tal van woorden. En eerlijk gezegd zeg ik ook altijd mastruberen maar dank zij jou weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pure taalfout aangezien ik dit in het lager en middelbaar ook zo schreef en zelfs uitsprak. Later besefte ik dat de "R" al die tijd op de verkeerde plaats stond. En dus paste ik me aan. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is pure onwetendheid in 99% van de gevallen. De andere zijn ( hoop ik ) typefouten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iets heet een bekende fout bijna elke Nederlander maakt hem wel is... omdat het logischer is dat je zegt mastruberen maar eigenlij is het masturberen omdat meeste werkwoorden met ren zoals bv controleren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste moeilijke woorden leer je uitgebreid op school

Ik denk dat dit woord niet vaak voorkomt bij spellingsoefeningen en dat daarom dit woord missch vaak verkeerd geschreven word??..

(Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu ook dacht ! erg he haha)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Taalgrapje: In de dierentuin zitten vlak achter de giraffen de masturberen ...
Ze weten niet beter, denk ik