Waar kan ik de tekst van een gedicht van Annie Schmidt vinden over een doodkalm echtpaar wat een doodkalm kind kreeg?

Ik zoek de tekst van een gedichtje van Annie schmidt over een doodkalm echtpaar wat een dookalm kind kreeg. Het stond meen ik in de bundel 'De graaf van Weetikveel'

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Poëzie
3.8K

Antwoorden (1)

Vermoedelijk gaat het om de tekst die ook gezongen is, door Jasperina de Jong. Het heet "Kalm kalm", en de woorden ervan zijn onder meer te vinden op https://www.letras.mus.br/jasperina-de-jong/688029/ :

Er was eens een kalme dame
Die ging met een kalme heer
Uit vissen in een kalm bootje
Op 't kalme meer
O, o, wat een kallem meer

Ze vingen er drie kalme vissen: Een! Drie! Drie?
En gingen er mee naar huis
Daar hadden ze kalme kippen
En ook een kalme muis
O, o, wat een kalme muis

Ze zaten kalm te lezen
Bij 't hekje op het grind
En kregen na een poosje
Een, o, zo kalm kind
O, o, wat een kallem kind

En als dan het kind ging slapen
Zei het kalm: "Dag pa, dag ma"
En veertien kalme engeltjes
Volgen het dan kallem na
Alleluja, alleluja.
Amadea