Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de essentie van Anna Enquists' gedicht Nieuws?

Ik vind het een mooi gezicht, maar erg moeilijk. Wat is de essentie van haar gedicht? Wat bedoelt ze te zeggen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Poëzie
1.6K
Erna55
7 jaar geleden
Kun je naar de tekst linken ?
Amadea
7 jaar geleden
http://www.dbnl.org/tekst/_lie005200301_01/_lie005200301_01_0010.php
Erna55
7 jaar geleden
Anna praat tegen haar 2 jaar eerder overleden dochter.
Ze vertelt wat nieuw is .
Ze wil vertellen van een vakantie herinnering maar breekt zichzelf af omdat ze de pijn van het verlies door de herinnering niet wil voelen.
De wereld draait door en ze laat zich ( passief ) meeslepen door het heden.
Amadea
7 jaar geleden
Jouw reactie is beter dan het antwoord dat er nu staat, Erna55. Als ik jou was zou ik het als antwoord herplaatsen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik krijg de indruk dat ze tot een overleden persoon spreekt, aan wie ze vertelt hoe de wereld langzaam verandert en zij , hoewel ze zou willen dat de tijd stilstaat, meegesleurd wordt in de wereld die doorgaat. Dat de afstand in tijd tussen hen dus groter wordt, zoals dat natuurlijk tussen alle gestorven en achtergebleven geliefden (?) gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Anna praat tegen haar 2 jaar eerder overleden dochter.
Ze vertelt wat het nieuws is .
Ze wil vertellen van een vakantieherinnering maar breekt zichzelf af omdat ze de pijn van het verlies door de herinnering niet wil voelen.

De wereld draait door en ze laat zich ( passief ) meeslepen door het heden.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding