Wat betekent deze tekst? ( zie plaatje)

Zou iemand deze tekst kunnen vertalen en uit kunnen leggen wat het betekent?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Poëzie
1.5K

Het beste antwoord

Iets uitgebreider. Ze zegt dat ze tegen de klok indraait. Op het noordelijk halfrond draai je dan met de draaiing van de aarde mee.

Ze claimt dat ze met iedere draai het hoekmoment (de vaart die de aarde heeft in haar draai) verkleint, doordat in een groot systeem het hoekmoment altijd behouden blijft. Als zij zelf een hoekmoment heeft in de draairichting van de aarde blijft er in het totale systeem (de aarde met haar erop) minder hoekmoment over voor de aarde. Die moet hierdoor langzamer gaan draaien, waardoor de dagen en nachten langer worden en ze meer tijd met haar lover doorbrengt.

Het is van XKCD.com, ik ben persoonlijk al jaren fan. Het is een comic over logica, wiskunde, wetenschap en romantiek. In de disclaimer staat overigens duidelijk:

Deze strip bevat af en toe grof taalgebruik (mogelijk ongeschikt voor kinderen), ongebruikelijke humor (mogelijk ongeschikt voor volwassenen) en gevorderde wiskunde (mogelijk ongeschikt voor letterenstudenten).

Dus als je in een van deze categorieën valt (zoals iedereen) hoef je je niet te schamen als je af en toe een stripje niet begrijpt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Letterlijke vertaling:

Hij: "Wat ben je aan het doen?"

Zij: "Ik draai tegen de klok in"
"Elke draai berooft de aarde van hoekmoment"
"Waardoor ze (de aarde) een heel klein beetje wordt afgeremd"
"Dit verlengt de nacht, door de zonsopkomst weg te duwen"
"En dat geeft me een beetje meer tijd... Met jou"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry voor het foutief spellen van beroofd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij nader inzien toch juist gespeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super bedankt :)

Andere antwoorden (2)

zedraait tegen de klok in zodat er meer tijd met hem overblijft! de klok terug draaien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het meisje draait tegen de klok in om zo de aardse draaiing te vertragen zodat de nacht langer duurt, om zo langer bij haar verliefde? te blijven.