Is een verloren museumkaart te achterhalen via foto en registratie ?

een jaar geleden
in: Musea
4.8K
ronron1212
een jaar geleden
Hoe bedoel je te achterhalen dan moet hij wel eerst gevonden worden. Dan moet de vinder hem ook nog melden.

Antwoorden (2)

a, in het algemeen geldt dat met een voorletter, een achternaam, geboortedatum en foto de kaart terug kan komen op de juiste plek.

Lever de kaart in bij de gemeente.

Als alternatief zou je (of de vinder) ook contact op kunnen nemen met de uitgevende instantie.

Indien:
• Een Museumkaart is gestolen/verloren

Doorverwijzen naar het gratis 0800-nummer 0800 - 020 33 88
Klantenservice Museumkaart
Antwoordnummer 311
2900 VB Capelle a/d IJssel
===
Eerste zin moet zijn
Ja, in het algemeen geldt dat....
===
"Lever de kaart in bij de gemeente."
Of correcter
:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-met-een-gevonden-voorwerp
"Wat moet ik doen met een gevonden voorwerp?
Als u een voorwerp vindt, moet u zo snel mogelijk aangifte doen van de vondst. U doet aangifte bij de gemeente waar u de voorwerpen heeft gevonden. Vindt u een voorwerp in een woning, gebouw of een vervoermiddel? Dan moet u dit melden bij de bewoner of gebruiker van de woning, het gebouw of het vervoermiddel."
===
Hoewel dat dus moet (inleveren bij de gemeente) is de kans waarschijnlijk groter dat de kaart terug komt als je contact opneemt met de instantie die de kaart uitgeeft, of zelfs als je via bijvoorbeeld Facebook gaat zoeken.
Toegevoegd op 25 februari 2023 12:11: tekst
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Bellen met de museum jaarkaart organisatie die weten alles
ronron1212
een jaar geleden
@Leonard op de museum jaarkaart staat geen geboorte datum of stad waar je woont. De museum jaarkaart organisatie kan wel zien waar de kaart thuis hoort de gemeente niet.
LeonardN
een jaar geleden
@ronron1212
Gevonden voorwerpen dien je in te leveren bij je gemeente ongeacht wat erop staat.
Als alternatief biedt ik al direct dat er contact opgenomen kan worden met de uitgevende organisatie. "op de museum jaarkaart staat geen geboorte datum"
https://www.museum.nl/nl/museumkaart
Wat is dan de datum onder de naam?
ronron1212
een jaar geleden
Geldigheids datum
ronron1212
een jaar geleden
Je moet niets logische is het contact op te nemen met de uitgever van de kaart want die kan contact opnemen met de eigenaar. De gemeente zal dat niet doen .
LeonardN
een jaar geleden
"Geldigheids datum"
Nee, dat is de datum die ONDERAAN staat. Daar heb ik het niet over.
Er staan twee data op de kaart. https://www.museumkaart.nl/s/bestel?page=1
Kijk bij M.J. Kaspers ; 25.02.1984 is een geboortedatum, niet een geldigheidsdatum. "Je moet niets"
Laten we kijken wat de Rijksoverheid zegt:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-met-een-gevonden-voorwerp
"Als u een voorwerp vindt, MOET u zo snel mogelijk aangifte doen van de vondst. U doet aangifte bij de GEMEENTE waar u de voorwerpen heeft gevonden." Ondanks dat gebod heb ik toch het alternatief genoemd wat jij bespreekt.
Mocht je het desondanks geen goed antwoord vinden raad ik je aan zelf te antwoorden en/of te minnen, ipv een correct antwoord met correct advies te voorzien van incorrecte reacties. ===
"De gemeente zal dat niet doen ."
Wat de gemeente wel/niet doet is irrelevant voor de vraag/het antwoord. De vraag is niet wat de beste kans van slagen geeft.
ronron1212
een jaar geleden
@LeonardN is dat niet de vraag Is een verloren museumkaart te achterhalen via foto en registratie ? war de overheid zegt geld alleen als er niets anders is om het gevonden voorwerp bij de eigenaar te vinden. Vroeger stond de geboorte datum er op nu niet meer elk jaar krijg je een nieuwe kaart
LeonardN
een jaar geleden
@LeonardN is dat niet de vraag Is een verloren museumkaart te achterhalen via foto en registratie ?
Dat is de vraag.
Het antwoord wat ik daarop geef is ja. "war de overheid zegt geld alleen als er niets anders is om het gevonden voorwerp bij de eigenaar te vinden."
Bron? "Vroeger stond de geboorte datum er op nu niet meer"
Dus de site van museumkaart is incorrect in haar weergave?
Staan toch echt overal op de nieuwe kaarten een geldigheidsdatum op van 2024 en een geboortedatum zover ik het zie, of zie jij wat anders op de site?
ronron1212
een jaar geleden
Wat wil je nu nog weten als je zo een kaart vindt bel de organisatie dan is de kans het grootst dat de kaart weer bij de eigenaar komt wat wil je voor bewijs bewijs je eigen stelling eens Kijk op internet naar een kaart 2023 zie je dat de geboorte datum er niet opstaat Verder weer veel plezier wat dit eindigt anders nooit
LeonardN
een jaar geleden
"als je zo een kaart vindt bel de organisatie dan is de kans het grootst dat de kaart weer bij de eigenaar komt"
Nogmaals de vraag is NIET wat de meeste kans van slagen heeft. Enkel of het mogelijk is.
Ik geef je gelijk dat de kans groter is dat de kaart bij de rechtmatige eigenaar terecht komt als je mijn alternatief volgt, echter DAT IS NIET DE VRAAG en dat is ook tegen het gebod van de Rijksoverheid in, zoals ik aangetoond heb.
===
"Kijk op internet"
"wat wil je voor bewijs"
Een bron; dat zei ik al. "Het internet" is nogal een grove aanwijzing. Een link/URL werkt vaak makkelijker.
Zie je dat ik steeds als ik wat beweer met een bron/link kom en vaak een stukje gekopieerde tekst welke aansluit op de stelling die ik poneer? Het is handig als jij ook zoiets zou doen.
===
Het eindigt vaak niet omdat je ondanks de vraag, je stelling met bewijzen te voorzien, je toch blijft reageren zonder bewijs en de crux vaak niet lijkt te snappen.
Maar bedankt voor je bijdrage en u ook veel plezier.
ronron1212
een jaar geleden
@LeonardN jou bewijs is ? Krijg ik een boete als k het net doe en gewoon de organisatie bel en daar vertel dat k de kaart van iemand anders heb gevonden? Bewijs dat eens. En hou op met dingen zeggen die nergens opslaan want als iets met bekend is of te achterhalen dan is de gemeente of indien het in de trein s gevonden het spoor er voor. Verder stop maar want k reageer toch niet meer.
LeonardN
een jaar geleden
jou bewijs is ?
Het bewijs dat de rijksoverheid stelt dat je iets in moet leveren bij de gemeente heb ik bewezen door de link van de Rijksoverheid te leveren.
===
"Krijg ik een boete als k het net doe en gewoon de organisatie bel"
Nee, en dat heb ik ook nooit beweerd, dus dat hoef ik ook niet te bewijzen. (Je gebruikt hier een stro-pop-redenering. )
Daarnaast heb ik al van begin af aan die optie genoemd die jij voorstelt, dat zou ik niet doen als ik verwacht dat dat tot een boete leidt.
===
"want als iets met bekend is of te achterhalen dan is de gemeente of indien het in de trein s gevonden het spoor er voor."
Ah, ja sorry dat ik steeds dingen zeg die nergens op slaan, die zin heeft me direct overtuigd van jou gelijk.
Overigens had ik ondertussen al mijn punt over gemeente verbeterd, inderdaad is inleveren bij bijv. de NS als je de daar kaart vindt ook een correcte optie.
"Vindt u een voorwerp in een woning, gebouw of een vervoermiddel? Dan moet u ..."
Ja, het is mogelijk om een verloren museumkaart te achterhalen via foto en registratie. Neem contact op met de klantenservice van het museum om te zien of zij je kunnen helpen.
9 maanden geleden