Wat was de eerste taal die er was op de wereld?

Sub vraag: Waar woonden die aller eerste mensen op de wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Mensen wilden vroeger elkaar ook iets duidelijk maken. Dat deden ze met gebaren en met klanken. Langzaam ging men steeds meer dezelfde klanken gebruiken en dat werd langzaam een taal. Klanken hadden het voordeel dat je iets kon zeggen zonder dat je elkaar hoefde te zien. Daarom werden er steeds meer klanken gebruikt.

In het begin waren er veel talen. Iedere kleine gemeenschap had zijn eigen taal. Maar dat is al heel lang geleden.
Hoeveel talen er op de wereld zijn is niet precies te zeggen. Het is namelijk niet duidelijk of bepaalde talen als taal worden gezien of als dialect. Er zijn in ieder geval een heleboel talen! Ongeveer 5000!
Wist je dat taal de eigenschap is die mensen van diersoorten onderscheidt? Een aap kan wel wat taal worden aangeleerd, maar een chimpansee zal niet verder komen dan het niveau van een kind van 6 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

hebreeuwse taal en de toren van babel

Toegevoegd na 1 minuut:
eerste sociale mensheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een theorie dat de Nederlandse taal het oudste is.

Toegevoegd na 2 minuten:
En de eerste mens is in Afrika geboren. De Homo Sapiens hebben daar ook een tijd lang verbleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebarentaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk was de 1e taal er één van grommen en veel arm en handgebaren. Evenzeer waarschijnlijk is dat in de bakermat van de mensheid, Afrika geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
ik denk Aramees..omdat de film van the passion of the Christ ook in het Aramees was..
de allereerste mens woonden in het hof van Eden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier klopt dus niets van _
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee:) Afrika inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry marion,als je in de heer bent,al jouw antwoord wel het juiste zijn , althans in die kringen.
Wat men thans Hebreeuws noemt, was in zijn oorspronkelijke vorm de taal die Adam in de hof van Eden sprak.
Vandaar dat het de taal van de mens genoemd zou kunnen worden.
Het was de in Noachs dagen gesproken taal, hoewel met een inmiddels uitgebreidere woordenschat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichaamshouding. Zo communiceren de meeste dieren ook. Denk dat het maken van geluiden daar maar een onderdeel van is/ was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste schrift is trouwens het Spijkerschrift van de Mesopotamiërs, die in Mesopotamië woonden :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk in eerste instantie ook -net als vele andere mensen die reageerden-: lichaamstaal en gebaren en
grommen.
Moeilijk overigens om dan van 'taal' te spreken (eigenlijk is het alleen maar bedoeld om te communiceren en te kennen te geven wat je wilt of bedoelt!), maar toch...

Misschien is dit nog een leuk artikel (met dank aan google: http://www.ancient-mysteries-explained.com/taal-mysteries.html

Groet,
Hans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand met een "uit de doos" visie: Joseph Farrell.