Sinds wanneer kent men het verband tussen het hebben van geslachtsgemeenschap en het baren van een kind?

Vermits er 9 maand tussen zit is het niet evident om het verband (oorzaak - gevolg) onmiddellijk te vinden. Hebben de mensen -voor zover de geschiedkundige bronnen dit kunnen aantonen- altijd al geweten dat dit oorzakelijk verband er was? De oude Romeinen waren een pienter volkje dus die zullen het wel geweten hebben. Wisten de Egyptenaren het? En de Cro-Magnonmens?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat de eerste mensen hier al snel genoeg achter zijn gekomen. Het principe: 'Stop er iets in dan komt er wat uit' zie je veelvuldig terugkomen in de natuur. Ik ga geen voorbeelden geven want ik acht je zelf al zo slim om die te bedenken. Wat ik me afvraag is: wanneer zijn we op het onzalige idee gekomen om het verband van geslachtsgemeenschap en kinderen baren los te koppelen met alle egoïstische ellende van dien?

Onan, uit Genesis 38:9 wist al dat zijn zaad ervoor zou (kunnen) zorgen dat zijn schoonzus zwanger van hem zou worden. dat wilde hij niet dus trok hij zich voortijdig terug.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100