ik wil graag weten uit welk Aziatische land dit schilderij komt+ vertaling van tekst?

ik heb een schilderij uit Azië met Hanzi + rode stempel.
ik wil graag wat meer weten,over de man met stok en kraanvogel.
graag een vertaling van de tekst en uitleg over de rode zegel.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

De man is Shou Xing, de god van de Lange Levensduur (the god of Longevity). Hij heeft een perzik in zijn linkerhand, het teken van onsterfelijkheid. (Deze vrucht wordt door veel Chinezen op hun verjaardag gegeten in de hoop daardoor lang te leven). Aan zijn stok is een kalebas bevestigd waarin levenselixer zit. Ook de kraanvogel staat symbool voor een lang leven.

Door dergelijk schilderij aan je muur op te hangen wens je te zijn gegarandeerd van het bereiken van een hoge leeftijd. Hopelijk kan iemand anders schrijven wat er in het Kanzi staat, maar vermoedelijk gaat dat ook over de wens lang te leven.

Het rode stempelzegel geeft aan welke Chinese kunstenaar dit gemaakt heeft.
- - -
Het eerste teken betekent met zekerheid Longevity.
Amadea