is een delfts blauw tegeltje uit de 17e eeuw geld waart?

mijn opa en oma hadden voor hun bruiloft een delfts blauw tegeltje uit de 17e eeuw gekregen. Mijn oma vond het maar een lelijk ding en ze gebruikte het als pannen onderzetter. Wij vroegen ons af of zo iets geld kan waart zijn.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Een originele blauwe tegel is wel iets waard. Maar niet veel meer dan € 100,-. Het hangt natuurlijk ook van de staat van de tegel af.
Zonder zorgvuldig onderzoek kan niet met zekerheid gezegd worden hoeveel de tegel waard is.
Taxateur J.M. de Ree is in het Nederlands Tegelmuseum te Otterlo op vastgestelde data aanwezig om je aardewerk en tegels te taxeren. Enkel de entreeprijs voor het museum dient te worden betaald, de taxatie zelf is gratis. Eerstvolgende datum: 14 september.
SimonV