Had in het vroegere Engelse Hogerhuis iedere adellijke grootgrondbezitter een zetel?

zeg maar de hoofden (oudst geboren zonen) van de aristocratische elite. het waren toch per definitie grootgrondbezitters. Zaten er ook nog anderen in bijvoorbeeld vertegenwoordigers van de kerk (ook grootgrondbezitters)?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Antoni
5 jaar geleden
Over welke tijd, welke jaren of eeuw(en), heb je het precies als het hebt over het VROEGERE Hogerhuis?
ronron1212
5 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hogerhuis_(Verenigd_Koninkrijk)

Antwoorden (1)

Het Engelse (later Britse) Hogerhuis bestaat van oudsher inderdaad uit 'heren' grootgrondbezitters, zowel kerkelijk (abten en bisschoppen) als wereldlijk (adel).

Pas later kwamen de zogenaamde 'life peers'; die benoemd werden vanwege hun politieke overtuiging, niet omdat ze grond bezaten.
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
De vraag is of iedere adellijke grootgrondbezitter een zetel had.