Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat was het toekomstbeeld van hippies?

Ik schrijf een verslag over subculturen uit de jaren '50 tot en met '80, maar ik lijk nergens op internet te kunnen vinden hoe het toekomstperspectief van hippies was. Waren ze positief of negatief of verschilde dit heel erg per persoon en is er helemaal geen eenduidige mening aan te duiden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
943
TurfGraver
7 jaar geleden
Hippie was een 'way of life'.
Een verzet tegen kapitalistisch en materialistisch maatschappij
Hippies zochten doorgaans niet de confrontatie met anderen. Ze gingen eerder zelf anders leven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gebruik op google de zoekterm hippies voor uitgebreidde informatie. Hippies zetten zich af tegen gezag en de heersende orde. Overal waar een taboe op ruste trachtten zij dat taboe te doorbreken. De omgangsvormen werden losser en losser. Soms waren ze zweverig. Sommigen gingen in communes leven. De drugs werden zeker niet gemeden. Zoek op You tube naar het lied Majoor Kees van Paul van Vliet. Nog leuk ook. Ik denk wel dat de hippies meer als positief moeten worden ervaren. Denk ook aan de Flower Power periode. Het waren kleurrijke figuren de haar en kledingmode maakten hen zeer herkenbaar. Ze zochten zeker de VREDE. Het lied 'Mijnheer de President slaap zacht' van Boudewijn de Groot is daar een mooi voorbeeld van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding