waar heeft de geschiedschrijver het volgende gezegd over hoe Sparta herinnerd zal worden?

de stad was zo eenvoudig - er werden geen tempels opgericht zoals in Athene en zij had ook geen stadsmuren - dat Th opmerkt dat als de stad ooit verwoest zou worden, niet meer te zien zou zijn hoe machtig deze stad ooit was geweest. NB Sparta was de sterkste stadstaat van die tijd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

In hoofdstuk I.10.2 van de "Geschiedenis van de Peloponnesische Oorlog" heeft Thucydides dit gezegd.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Dat is knap gevonden, of wist je het.
SimonV
7 jaar geleden
't Was even zoeken... ;-)