Waar en wanneer was sexuele gemeenschap in het openbaar niet ongebruikelijk (toegestaan) in Europa?

Ik las ergens dat indianen vroeger in het openbaar gemeenschap hadden, maar gebeurde dat elders ook?

10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk nooit en nergens, m.a.w.: het zal altijd van goede smaak en zeden hebben getuigd om zich voor de gemeenschap af te zonderen, waar ook ter wereld. (Hoewel daar waarschijnlijk altijd wel uitzonderingen op zullen zijn geweest.)
De indianen die je noemt zouden de inwoners van Samoa (Polynesië) kunnen zijn , of anders die van de Trobriand eilanden (Melanesië). In de jaren 20 van de vorige eeuw deed Margaret Mead onderzoek op Samoa, waaruit ze concludeerde dat de vrouwen er een zeer vrije seksuele moraal op nahielden. Later werd dat door de inwoonsters zelf tegengesproken: een meisje moest als maagd het huwelijk in! Dat speelt niet bij de Trobrianders, waar meisjes er voor hun huwelijk vrijelijk op los mogen experimenteren. Dat ook kinderen experimenteren met seks wordt evenmin afgekeurd. Let wel: er wordt van stelletjes verwacht dat ze niet in het openbaar gemeenschap hebben!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
De Yanomami hebben sex in de gemeenschappelijke slaapruimte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de info - hoe meer kennis, hoe meer vreugde! (Overigens: zie hier dus (één van) de uitzondering(en).)