Wat is de geschiedenis van vuurwerk bij oud en nieuw?

In welk jaar begon het? Was het toen net zoals we nu hebben: dat huishoudens bij vuurwerkhandelaren konden kopen of werd het centraal geregeld? Alvast heel erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is bekend dat de chinezen al in de 13de eeuw over vuurwerk beschikten, maar tegenwoordig denkt men dat zij het weer hebben overgenomen van mensen uit Bengalen, het huidige Bangladesh. Er is heel veel te vinden op internet over vuurwerk en geschiedenis, en dat past niet allemaal in dit vakje. Daarom voeg ik een paar links toe. Op die pagina's word je ook weer doorverwezen.